11. jun 2008, Beogradski plesni centar
Čvor

Predstava ČVOR je dobila naziv po samoj reči koja ima ambivalentnu simboliku: sputava ali i sjedinjuje. Predstavlja kontinuitet, vezu, zavet, kariku, usud i neizbežnost. Odvezivanje predstavlja slobodu, spasenje i rešenje problema. Čvor se može zavezati, pritegnuti, zavezati da ne može da se odveže, lako odvezati…sve su to načini kako nastaju igračke celine u otvorenom procesu rada. Ideja o simbolici čvora, ambivalentnosti, orjentisao nas je prema aktuelnim problemima života.

 

"KONSTRUKCIJA DEKONSTRUKCIJE"
         premijera 21.10.2002., KULT Teatar, Beograd

Konstrukcija dekonstrukcije se bavi pitanjima vezanim za strukturu i odnos mikro-makrostruktura. Struktuiranje ovog koncepta ima za cilj da se emanira emotivan zbir dokumentarnih intimnih priča. Individue su deo celine, deo grupe koja prezentuje rad kroz predstave i performanse. Individue-učesnici u istraživanju- su nosioci informacija o celini, o istini. Duša je kao kosmos i njeno širenje je beskonačno. Ovo nije eksperiment već slučajnost realnosti događanja procesa Mimart.
Duhovna matrica dovodi do problema koji se zove estetski nivo. Širenje umetnosti u jednoj ravni u svim pravcima i smerovima je završeno. Centifugalne i centripetalne sile ovog kružnog kretanja ne smeju da utiču na daljni proces traganja za istinom. Krenimo dalje u novi nivo, na razne načine, uz rizik!
Mentalitet teatralizacijom dovodi do parateatarskog čina kroz konstruisanje dekonstruisanih delova druge konstrukcije, neke druge realnosti.
Pojam konstrukcije i pojam dekonstrukcije su najpogodniji da se objasni karakter i značenje sastavljanja analitičkih fragmenata u celinu, uz puno poštovanje umetnosti do sada sa jedne strane i ironiju sa druge strane.
Pokret uz zvuk u prostoru, vođen kroz mizanscene koji afirmišu bazičnu likovnost i kreativnu vizualizaciju, logos kroz filozofiju prirode, su osnova matrice alhemičarskog traganja ideje ili fenomena koji obrađuje Mimart.


Foto:  Lidija Antonović

Autor : Nela Antonović
Muzika: muzička grupa poliritmije zvuka “CINGILI”
Igraju:    Aleksandar Lekić, Ivana Joksimović, Nikola Vranić, Mina Šohaj
Kostim: Lidija Antonović
Video:   Lidija Antonović (materijal radionica MIMART)
Organizacija i produkcija:  MIMART i KULT Teatar
Pokrovitelj: Ministarstvo kulture i javnog informisanja Republike Srbije
Gostovanje: Internacionalni festival pozorišne plastike “Korv Travnevi”, Kiev Ukraina
“Ogledalizacija”- Teorijski performans Nele Antonović, Novi Sad

Press:  "Celine moguće i od krhotina” , 12.12.2002., "DANAS", Br. 35, Novi Sad
“Ako vam se učini da ono što ujutru ugledate u svom ogledalu niste vi- promenite ogledalo, ili bar ugao posmatranja, jer će anamorfoza otkriti sve one odnose koje iz zadate poze nikada nećete saznati... Jedno ogledalo je stvarno razbijeno u teorijskom performansu “Konstrukcija dekonstrukcije” Nele Antonović (Teatar MIMART, Beograd) kao dokaz da su celine moguće i kad su sačinjene od krhotina.”  Milica Jovanović