9. maj 2008, Beogradski plesni centar
Čvor

Predstava ČVOR je dobila naziv po samoj reči koja ima ambivalentnu simboliku: sputava ali i sjedinjuje. Predstavlja kontinuitet, vezu, zavet, kariku, usud i neizbežnost. Odvezivanje predstavlja slobodu, spasenje i rešenje problema. Čvor se može zavezati, pritegnuti, zavezati da ne može da se odveže, lako odvezati…sve su to načini kako nastaju igračke celine u otvorenom procesu rada. Ideja o simbolici čvora, ambivalentnosti, orjentisao nas je prema aktuelnim problemima života.

 

"DVA"
    premijera 24.04.1992., Studentski Kulturni Centar, Beograd

Dva je tvorac svih podela i simbol je sukoba i suprotnosti: belo i crno,
muško i žensko, gore i dole, pravo i krivo. Predložila sam zanimljiv
sinopsis Draganu Grbiću, u kome je prikazan odnos izmedju muškog i
ženskog principa uopšte i unutar svakog od nas. Na istu muziku rade dva koreografa i oba vidjenja se izvode u isto vreme na sceni, razdvojeni saobraćajnim znakom za zabranu prolaska. U procesu rada muškog
i ženskog koreografa dešavala su se zanimljiva rešenja vezana za jedan
i drugi princip kod nas. Muziku je namenski radio Miša Savić, koji je prisustvovao radionicama.


Foto: Dragan Petrović

Sinopsis: Nela Antonović
Autor muzike: Miroslav Miša Savić
Koreograf žensko-muškog principa: Nela Antonović
Koreograf muško-ženskog principa: Dragan Grbić
Izvodjači:  Marija Maričić, Predrag Djurdjević, Ana Jojić, Dragan Grbić,
Ljubiša Peković,
Sandra Petrović, Igor Karakaš, Vesna Stefanović,
Aleksandar Lekić, Olja Babić,
Zorana Petrović, Borko Čupić, Suzana Mihajlović, Sladjana Spasojević, 
Nenad Radujević, Zoran Karadžić, Ivana Joksimović, Milena Zdravković
Kostim i scena:  Zorica Peti Jovanović
Organizacija: Gordana Angelovski
Produkcija: MIMART i SKC
Gostovanja: Festival GRAD TEATAR, Budva, Juli 1992.
Festival GRAND PRIX INTERNATIONAL VIDEO DANCE,
Paris, Francuska, 1992.

Press: "Igre arhetipova", 05.05.1992., "POLITIKA"

"U nizu manjih koreografskih celina razvija se tema
suprotstavljanja arhetipova anime i animusa, kako na ličnom
nesvesnom planu pojedinca, tako i na nivou dva pola. Sa simboličnom saobraćajnom rampom zabrane, izmedju muškog i ženskog, nastaje
zamršeni splet komunikacija i puteva (ne)uspostavljanja bliskosti,
razumevanja i ljubavnih veza izmedju njih..."                                                 
Irena Krešić